Wycieczka do Szkocji i Holandii

Nasza wycieczka rozpoczęła się w porcie w Newcastle, skąd wyruszyliśmy w malowniczą podróż do Edynburga. Po drodze zatrzymaliśmy się na granicy Szkocji, by zwiedzić ruiny opactwa w Melrose. Po przyjeździe i zakwaterowaniu w harcerskim ośrodku, wyruszyliśmy na pierwszy spacer po stolicy Szkocji, pełni entuzjazmu na myśl o nadchodzących atrakcjach.

Następny dzień w Edynburgu obfitował w wrażenia. Zaczęliśmy od wizyty w Camera Obscura, miejscu pełnym fascynujących iluzji, a potem podziwialiśmy majestatyczny Zamek Edynburski. Przechadzka po Royal Mile i Princes Street pozwoliła nam poczuć niepowtarzalny klimat miasta. Wieczorem spróbowaliśmy tradycyjnych szkockich potraw, w tym słynnego haggis.

Kolejny dzień to wyprawa w góry Trossachs, gdzie poznaliśmy historię Roba Roya. Zachwycające widoki z Doliny Łez na długo pozostaną w naszej pamięci. Następnie odwiedziliśmy Fort William oraz Loch Ness, próbując dostrzec legendarne Nessie! Po dniu pełnym przygód, przez Inverness wróciliśmy, zamykając naszą szkocką podróż.

Zanim ruszyliśmy w dalszą drogę do Amsterdamu, odwiedziliśmy jeszcze angielski zamek, spowity tajemniczą mgłą, co tylko dodawało mu uroku. Po spacerze i chwili relaksu na plaży, wsiedliśmy na prom, by kontynuować naszą podróż.

W Amsterdamie rozpoczęliśmy dzień od rejsu po kanałach, podziwiając urokliwą architekturę miasta. Zwiedziliśmy Plac Dam, Pałac Królewski i Muzeum Van Gogha, gdzie mogliśmy podziwiać słynne dzieła artysty. Po chwili spędzonej na zakupach, wyruszyliśmy w drogę powrotną, bogatsi o niezapomniane wspomnienia z całej wycieczki!

Opiekunami wycieczki byli p.Ania Brzechczyn, p.Urszula Cichocka, p.Mateusz Krawczyk, p.Konrad Miszkiewicz.