Tydzień Przedsiębiorczości- dzień 4

Podczas dzisiejszych wydarzeń nie zabrakło zaangażowania ze strony naszej młodzieży. Początkowo w warsztacie poprowadzonym przez Panią Reginę May z Fundacji Anioły Edukacji pt. „Bądź lepszą wersją siebie: Jak odkryć swoje pasje i mocne strony” uczniowie poprzez ćwiczenia i dyskusje mogli odkryć swoje mocne strony, przekonać się, że pasja jest motorem wszelkiego działania oraz, że podstawą sukcesu w odkrywaniu pasji i mocnych stron jest ciągłe uczenie się. Prelegentka zachęcała do systematycznego rozpoznawania swoich talentów  poprzez analizę przeszłych sukcesów. Zwróciła uwagę, że warto pytać innych o nasze atuty, ponieważ często ich nie dostrzegamy. 

Następnie uczniowie kształcący się na kierunku technik programista uczestniczyli w niezwykle inspirującym spotkaniu z przedstawicielami firmy GFT Poland Panią Olgą Jędrzejczak i Arkadiuszem Kasprzakiem. Dyskusja momentami była bardzo żywa, a to za sprawą poruszanego tematu. Goście wraz z uczniami zastanawiali się  „Po co programiści, skoro mamy AI? Rozmowa o kompetencjach przyszłości w IT.”  Nie sposób przytoczyć wszystkich spostrzeżeń jakie padły z sali, ale całość spotkania doprowadziła do wniosku, że niewątpliwie AI może zmienić sposób pracy przyszłych programistów, ale nie zastąpi ich w pełni. Jak słusznie zauważył nasz uczeń – kalkulatory nie zastąpiły matematyków, tak samo programiści będą  nadal niezbędni, szczególnie w zakresie innowacji, odpowiedzialności za technologie i adaptacje do nowych wyzwań. Jak podkreślili nasi Goście ważne jest dostosowanie narzędzia do problemu oraz nie zamykanie się na jeden język programowania. 

Ożywiona dyskusja, zadawanie pytań ze strony naszych uczniów są najlepszym dowodem na to, że spotkania z naszymi Gośćmi były niezwykle ciekawe.

Dziękujemy Prelegentom za podzielenie się nowymi perspektywami, które poszerzyły nasze spojrzenie na omawiane tematy. Jesteśmy wdzięczni za Państwa przyjazd i zaangażowanie, które ubogaciło nasz Tydzień Przedsiębiorczości. 

Opracowała: Agata Krasicka, doradca zawodowy.