Trzeci dzień wymiany ze szkołą Theodor-Heuss-Gymnasium z Aalen

Trzeci dzień wymiany spędzony na Politechnice Poznańskiej był równie ekscytujący jak poprzednie dni projektu. Pod opieką pana dr inż. Łukasza Macyszyna z Zakładu Maszyn Technologicznych Instytutu Technologii Mechanicznej Wydziału Inżynierii Mechanicznej, mieliśmy możliwość zgłębienia tajników automatyki i robotyki. W grupach międzynarodowych uczestniczyliśmy w zaawansowanych warsztatach oraz prezentacjach, które poszerzyły naszą wiedzę na temat nowoczesnych technologii przemysłowych. Wzbogaceni o nowe doświadczenia, z jeszcze większym zapałem kontynuowaliśmy naszą przygodę z robotyką i automatyką, która stawała się coraz bardziej fascynująca i perspektywiczna.

Następnie kontynuowaliśmy pracę nad naszym projektem Smart Robort Car i już teraz widzimy wyraźne efekty naszej pracy.

Dziękujemy za ogromne wsparcie merytoryczne ucznia klasy IV AT – Piotra Piechockiego, który czuwał nad poprawnością naszych działań i udzielał cennych wskazówek. Jego zaangażowanie i profesjonalizm dodatkowo motywowały nas do osiągania coraz lepszych rezultatów.

Aleksandra Stachowiak

„Gdy pierwszy raz ujrzeliśmy kampus, byliśmy zszokowani jego rozmiarem – dwa ogromne budynki Politechniki Poznańskiej wydawały się jak scenografia z amerykańskiego filmu. Powoli udaliśmy się do wejścia, gdzie serdecznie przywitał nas uprzejmy pan prowadzący, który zaprowadził nas na salę wykładową, gdzie poznaliśmy zasady BHP obowiązujące na uczelni. Po krótkim wstępie przeszliśmy do sedna – wycinarki laserowej, zdolnej do przecinania i wypalania różnych rzeczy, które wcześniej należało przygotować za pomocą specjalnego oprogramowania. Cała sala, w której się znajdowaliśmy, była wypełniona profesjonalnym sprzętem z zakresu robotyki, automatyki i mechatroniki. Chwilę później mogliśmy zaobserwować działanie jednego z prostych robotów przemysłowych. W następnej części udaliśmy się na warsztaty poświęcone roli człowieka w przemyśle 4.0. Najpierw zostaliśmy zapoznani z tym, czym jest przemysł 4.0 oraz jakie są jego zastosowania. W ostatniej części udaliśmy się do sali z wirtualną rzeczywistością, gdzie zostaliśmy zapoznani z amatorską linią produkcyjną. Wyjazd na Politechnikę Poznańską był niesamowitym przeżyciem dla uczniów, gdyż oferował innowacyjne spojrzenie na automatykę oraz robotykę oraz zapoznawał nas z profesjonalnym sprzętem, który był obecny na terenie kampusu. Pobyt na wszystkich wykładach skłonił mnie do głębszego zbadania kierunku mechatroniki, która wydała mi się bardzo ciekawym, potrzebnym i przyszłościowym kierunkiem. Mechatronika łączy w sobie automatykę, robotykę, informatykę i programowanie, więc jest kierunkiem bardzo elastycznym.”

Wojciech Zięciak 2P2T – uczestnik projektu

Powiązane aktualności

Powiązane projekty